Шугамын микро автобусуудын кондукторуудын харилцааны соёлын талаар гомдол их гардаг. Тэдний талаар гомдол нь “Хүмүүсийг суулгасныхаа дараа илүү мөнгө нэхдэг”, “Зайчилж байгаад хүн нэмж чихдэг, автобуснуудын буудлууд дээр орилж удаан зогсдог", “Шаардлага тавибал хэл амаар доромжилдог” гэх мэтээр хөвөрнө. Гэхдээ микроавтобусны талаас харах юм бол энэ нь эрх ашгаа бодсон хэвийн л үзэгдэл юм. Улаанбаатар хотын нийтийн тээврийг хэвийн явуулахад 2000 автобус хэрэгтэй гэсэн судалгаа бий. Одоо 1200 орчим автобус үйлчилгээнд гарч байгаа. Зарим газруудад нийтийн тээврийн шугам хүрдэггүй. Тиймээс микронууд энэ ажлыг өөр дээрээ авч иргэдийн хөлийг дүүжилж байгаа. Чиглэлд нь автобус явдаг ч суудалтайг нь бодоод үйлчлүүлдэг хүмүүс ч бий.
Мөн ямар нэгэн хөнгөлөлттэй зорчдог хүн тэднээр үйлчлүүлдэггүй. Тийм болохоор орлоготой байх эсэх нь хүнтэй байх эсэхээс шууд хамаараад явчихдаг онцлогтой. Тиймээс яг энэ хөнгөлөлт чиглэлээр нь хэн нэгэн хөрөнөе чинээтэй хүн бүрэн эрхээ тогтоогоод олон микро автобусыг хөдөлгөөнд оруулчихаасай гэж хааяа бодох юм. Ингээд олон кондуктор, жолооч цалинжуулаад харилцааны талаар сургалт хийгээд эхэлбэл байдал дээрдэх байх. Тэртэй тэргүй өөрийнх нь унаа биш хойно тэгтлээ сэтгэл гаргаад иргэдийг чихэж чигжээд, автобус буудал дээр зогсоод байхгүй болно. Суудалдаа тохирсон хэмжээгээр хүн суулгаж, автобус буудлууд дээр цагтаа хөдөлж байна. Энэ л хүний юм хийж байгаа хүйтэн сэтгэл дээр нь дөрөөлөөд харилцааны асуудал шийдэгдэх болов уу. Ажиллуулсан хүнд нь ч ашигтай нь нийтийн тээврийн хомсдлоос тод харагдаж байгаа юм.
Нийслэл таймс
Ж.Энх
Мөн ямар нэгэн хөнгөлөлттэй зорчдог хүн тэднээр үйлчлүүлдэггүй. Тийм болохоор орлоготой байх эсэх нь хүнтэй байх эсэхээс шууд хамаараад явчихдаг онцлогтой. Тиймээс яг энэ хөнгөлөлт чиглэлээр нь хэн нэгэн хөрөнөе чинээтэй хүн бүрэн эрхээ тогтоогоод олон микро автобусыг хөдөлгөөнд оруулчихаасай гэж хааяа бодох юм. Ингээд олон кондуктор, жолооч цалинжуулаад харилцааны талаар сургалт хийгээд эхэлбэл байдал дээрдэх байх. Тэртэй тэргүй өөрийнх нь унаа биш хойно тэгтлээ сэтгэл гаргаад иргэдийг чихэж чигжээд, автобус буудал дээр зогсоод байхгүй болно. Суудалдаа тохирсон хэмжээгээр хүн суулгаж, автобус буудлууд дээр цагтаа хөдөлж байна. Энэ л хүний юм хийж байгаа хүйтэн сэтгэл дээр нь дөрөөлөөд харилцааны асуудал шийдэгдэх болов уу. Ажиллуулсан хүнд нь ч ашигтай нь нийтийн тээврийн хомсдлоос тод харагдаж байгаа юм.
Нийслэл таймс
Ж.Энх