Нас ахих тусам давсны хэрэглээгээ бууруулах нь эрүүл мэндэд тустай

Давс их хэрэглэх нь шээсээр кальци алдагдах шалтгаан болох бөгөөд ингэснээр ясны эрдэсжилт багасч, яс сийрэгжих, яс хугарах эрсдэл үүсдэг. Бие дэх кальцийн 99 хувь нь ясанд агуулагддаг юм.

Хэдийгээр ясны сийрэгжилт нь настай хүмүүст ихэвчлэн тохиолддог боловч, хүүхэд болон насанд хүрэгчдийн аль алинд нь давс кальцийн солилцоонд нөлөөлдөг байна.  Ялангуяа охидод яс сийрэгжих эрсдэлийг нэмэгдүүлдэг. Давсны хэрэглээг бууруулснаар шээсээр ялгарах кальцийн хэмжээ багасдаг.

Давс кальцийн солилцоонд хэрхэн нөлөөлдөг вэ?

1980-аад оноос хойш хийсэн судалгааны үр дүнгүүд давсны хэрэглээ болон шээсээр алдагдах кальци нь хоорондоо холбоотой болохыг харуулдаг. Давс их хэрэглэх нь шээсээр алдагдах кальцийн хэмжээг ихэсгэн улмаар ясанд шууд нөлөөлдөг. Давсны хэрэглээ 100 ммоль-р нэмэгдэхэд шээсээр ялгарах кальцийн хэмжээ 1.4 ммоль-р ихэсдэг. Ийм байдлаар хэсэг хугацаа өнгөрөхөд яс хэврэгшиж, ясны сийрэгжилт үүсэх эрсдэлтэй. Тархвар зүйн болон санамсаргүй түүврийн судалгаагаар давсны хэрэглээг багасгаснаар шээсээр ялгарах кальцийн хэмжээ буурч байсан байна. Өөрөөр хэлбэл, давс их хэрэглэхэд шээсээр алдагдах кальци ихэсдэг болохыг олон эрдэмтэд судлан тогтоосон байдаг. Тухайлбал ясны сийрэгжилттэй, цэвэршилтийн насны эмэгтэйчүүдийн дунд 2 жилийн туршид явуулсан 24 цагийн шээсний натри (давс), кальцийн судалгаагаар шээсэнд нь натри их байсан эмэгтэйчүүдэд шээсээр алдагдах кальцийн хэмжээ их байжээ. Давсны хэрэглээг 10 г-аас 5 г хүртэл багасгахад ясны нягтаршил нэмэгдэн өдөрт 1000 мг кальци хэрэглэсэнтэй адил байжээ.

Ясны сийрэгжилтэд хэн хамгийн их өртөх вэ?

  • Өндөр настан
  • Цэвэршилтийн насны эмэгтэйчүүд
  • Давс их хэрэглэдэг бүх насны бүлгийн хүн ам

Тиймээс ясны сийрэгжилтэд өртөх эрсдэлтэй хүмүүс хоногт 5 г-аас их давс хэрэглэж  болохгүй.

Ясны сийрэгжилтээс сэргийлэхийн тулд:

  1. Хоногт 5 г-аас бага давс хэрэглэх
  2. Жимс, ногоон өнгийн ногоо, сүү, цагаан идээ тогтмол хэрэглэх
  3. Боловсруулсан, давсалсан, нөөшилсөн хүнс хэрэглэхгүй байх
  4. Хүнсний бүтээгдэхүүний шошго уншиж, давс багатай хүнс сонгох
  5. Кофе, хийжүүлсэн ундаа хэтрүүлж хэрэглэхгүй байх
  6. Д аминдэм, цайр, зэсээр баялаг хүнс хэрэглэх, боломжгүй бол нэмэлтээр ууж хэрэглэх
Бусдад түгээх
  • gplus

Сэтгэгдэл үлдээх

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд olloo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно.
ХХЗХ-ны журмын дагуу зvй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зvйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 772-01100 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдэлээ бичихХураах

тэмдэгтэнд багтааж бичнэ үү.
  • Далд давсыг болиулъяа 2018-03-29 04:37:20
    Талх, нарийн боовонд давс хийдгийг болиулах хэрэгтэй. Талх давсгүй байлаа гээд амт нь улам л сайхан болно. Хүнсний бүтээгдэхүүн болгон давстай байх албагүй.
  • Бат 2018-03-29 04:32:54
    Ард түмэн минь үндсэн хуулиндаа параламентаа 2 танхимтай болгож төрийн ажилд хяналт тавихгүй бол бидний төрийг, мөнгийг өөр хүн хайрладаггүй юм