Компьютерийн хор уршигаас хэрхэн сэргийлэх вэ?
Сайн байцгаана уу “Оллоо”-гийн уншигчидаа? Таны нvд цаг vргэлж компьютерийн дэлгэцнээс шинэ мэдээ, шинэ мєр хайж заншсан байдаг уу. Та бараг єдєр бvр компьютерийн ард суудаг уу. Хэдэн минут ч биш , єчнєєн цагаар, чєлєєт цагаа, эсвэл ажлын цагаар компьтерийн ємнє суухад нvд чинь євдєж, нуруу чинь чилж, гар чинь бадайрч байна уу? Тэгвэл бид танд зєвлєж байна.

Компьютерийн ємнє буруу суух эсвэл удаан суух нь олон євчин vvсгэх шалтгаан болж єгдєг. Тухайлбал нvдний євчин, нуруу сээр євдєх , шамбарам, таргалалт ихсэх, сэтгэл санааны тавгvй байдал орох гэх зэрэг маш сєрєг vр нєлєє байдаг байна. Гэвч танд зайлшгvй интернетэд суухгvй бол утгагvй санагдаж, эсвэл ажил тєрлийн холбоогоо нетээр дамжуулдаг бол эсвэл та мониторийнхоо ємнє єнждєг программист, дизайнер нягтлангийн мэргэжилтэй бол яах вэ? Єдєр болгон компьютертэй харьцаад єтєлсєн хойноо євчтэй болохыг хvсэхгvй байгаа биз дээ. Тэгвэл бид танд зєвлєж байна.

Энэ гачигдалаас гарах арга бий. Энэ бол юуны тvрvvнд урьдчилан сэргийлэх явдал юм. Бид танд ямар нэгэн биеийн хvнд дасгал, мєнгєний зарлага санал болгох гээгvй байна. Хамгийн гол нь vр дvнгий нь vзэхийн тулд тогтмол хийх хэрэгтэй. Єдєр бvр албан тасалгаандаа хєнгєн амьсгалж, компьютерынхаа соронзон цацрагыг устгаж, дэлгэцэн дээрхээ тод харахыг хvсэж байвал дараах зєвлємжийг єдєр бvр хэрэгжvvлж бай.

Нvдээ яаж хамгаалах вэ?

Таны мониторын дэлгэц дараах параметртэй байх ёстой. Vvнд: єнгєний чанар 256- аас илvvгvй байх, 0,28 мм –ээс багагvй хувь хэмжээтэй, регенерацийн давтамж нь 75 Гц-ээс багагvй байх шаардлагатай. Харин та монитортоо гараа чєлєєтэй хvргэхэд тохиромжтой байрлалд, нvднээсээ 45 см-ээс багагvй зайд суух ёстой. Харин гэрэл дэлгэцэнд цагаан толбо гялтаахааргvй, хангалттай хурц тэгш хэмжээтэй байх ёстой. Ийм учраас та компьютераа цонхны эсрэг талд харагдаж байхаар байрлуулаарай. Таны мониторын дэлгэц харанхуйлахад єрєєн дэх бvх зvйл харагдуулж байхыг хvсэхгvй байгаа биз дээ. Иймд дэлгэцэн дээрхээ сайн харахын тулд гэрэл сайн байх хэрэгтэй.

Хэрвээ та компьютерийн ємнє байнга ажилладаг бол нvдэнд тустай дараах зєвєлгєєг мєрдєєд vзээрэй. Доорх дасгалыг тогтмол хийвэл холын хараа муутахаас хамгаалдаг тул єдрийн хэдэн секундийг єєртєє зарцуулаад vзээрэй. Vvнд:

1. Хэдэн хором компьютераа орхиод нvдээ 10 секунт анивчуул.
2. 5-10 секунт нvдээ хурдан цавчилах дасгал хий.
3. Дараа нь нvдээ эргэлдvvлэх хєдєлгєєнийг хий.
4. Нvднийхээ фокусийг хэд хэдэн удаа єєрчилж хараарай. Эхлээд цонхон дээрх хєдєлгєєнгvй цэг харж, дараа нь тэнгэрт нисэж байгаа шувууг дагуулж харах эсвэл хотын бvvдгэр хєдєлгєєнийг харах дасгал хийгээрэй.
5. Хэрвээ та гэртээ байхдаа нvдээ амрааж цочролоо гаргахыг хvсвэл пакеттэй хандалсан цайгаа хєрсєн хойно нь нvдэндээ жин тавь.

Зєв амьсгалах

Та саяхан компьютер худалдаж авсан бол хаалга болон, тасалгааны салхивч онгорхой байх vед компьютераа хэдэн цаг асаалттай байлгаарай. Энэ vед компьютер халах явцад хортой бодисууд ихээр хуваагдаж нэвт хvлээгддэг.

Компьютер байрлуулсан єрєєнд ханиалгаж найтайлгахгvйн тулд их цэвэрлэгээ хийж, цэвэр агаар оруулах хэрэгтэй. Хэдий чинээ єрєє тасалгаа чийглэг уур амьсгалтай байна /гэвч энэ нойтон байхыг хэлээгvй шvv/ тєдий чинээ таны эрvvл мэндэд сайн. Та бvхэндээ чийглэг байна гэдгийг тодруулбал:

Та єрєєндєє аквариумтай загасыг компьютер байрладаг газраасаа холгvй, /гэхдээ яг тохойн доороо биш шvv./ тавьж болно. Мєн гоёл чимэглэлийн усан хvрхрээ эсвэл дотно найзынхаа єгсєн цэцэгтэй ваарыг ч байрлуулж болно шvv дээ. Харин усаа нэг хоёр єдрєєс хэтрvvлэлгvй солихоо мартаж болохгvй шvv.

Єєр нэг зvйл бол мониторийн хажууд кактус цэцгийг байрлуулбал хорт цацрагийг єєртєє шингээдэг гэсэн яриа байдаг.

1. Компьютер ямар ч цацрагт идэвхит бодис цацруулдаггvй. Харин компьютерийн кинескоп рентгений туяа цацруулдаг. Гэвч орчин vед компьютерийн мониторууд бvрэн саармагжсан байдалтай болсон. Хэрвээ нилээн эртний монитор бол дэлгэцнээсээ хагас метрийн зайд суувал аюулгvй.
2. Их олон ургамал, кактус цэцэг байрлуулбал цахилгаан соронзон туяа ихэссэн нєхцєлд сайн ургадаг.Заавал компьютерийн хажууд ч биш телевизорийн дэргэд ч тавьж болно.

Зєв суух

Таныг одоо яаж сууж байгааг таах гээд vзье.Зvvн гараа тохойлдчихсон, эрvvгээ тvшсэн эсвэл ширээгээ тулчихсан сууж байна уу? Ширээнийхээ ард ингэж сууж байвал зєв суулт биш юм.Хэрвээ та ширээнийхээ ард ингэж суудаггvй бол сайн байна.Остеохондроз гэдэг бол-компьютертэй байнга харьцдаг эсвэл суунги амьдралын хэв маягтай хvмvvст тохиолддог мэргэжлийн євчин юм.

Иймд нурууны ясны євчингєєс урьдчилан сэргийлэхийн тулд эмч танд зєвлєж байна.Єєрийн ажлын байраа биедээ зєв тохируулан зохион байгуулахад цаг гарга. Суух vедээ нурууны ясны ачааллыг багасгахын тулд кресло эсвэл тvшлэгтэй сандал хамгийн тохиромжтой.Та ширээнийхээ ард vргэлж суугаад байлгvй босож хєдлєж бай.Боломжтой бол дасгал хийж, турник дээр суниаж,ажил дууссаны дараа бассейнд орж бай. Нурууны хавагналт бадайралт буулгахын тулд шатаар єгсєж уруудаж байх сайн гэдгийг та мэдэх vv. Хvзvvний хондорзийн эсрэг арга хэмжээ авахад дараах дасгал танд тус болно.Та эхлээд хоёр гараа нийлvvлээд шилэн хvзvvнийхээ ард авчир. Дараа нь гараараа хvзvvгээ дарж єгєх бєгєєд энэ vед толгойгоо хойш нь гэдийлгэнэ. Энэ дасгалыг хийх явцад хvзvvний булчингууд чангарч, остеохондрозын євчин тусах магадлал багасдаг байна.

Шамбарам

Шамбарам гэдэг нь дискомфортийн масс учруулдаг бага зэргийн “ичгэвтэр” євчин юм. Шамбарам нь амьдралын суунги хэв маягаас гадна зарим амьдралын нєхцєл, хvмvvсын зуршилаас vvсдэг байна. Vvнд: єтгєн хаталт, хэт таргалалт, спиртийн тєрлийн зvйл их хэрэглэх, утсан болон хурц, давстай , халуун ногоотой хоолонд хэт дурлах, байнгын секс хийх, бага таазны хэсэгт єрєвсєх, хvнд атлеткаар хичээллэх/штанг єргєх, бєєрєнцєг шидэх гэх мэт / , байнга хvнд юм єргєдєг ажил хийдэг хvмvvс, жирэмсэн эхчvvд болон бусад хvмvvст ч шамбарамаар /цагаан мах эргэх/ євчилдєг.

Шамбарамаас урьдчилан сэргийлэх энгийн болон хvнд зєвєлгєєнvvд байдаг. Тухайлбал: зєв хооллох, суух сандалаа зєв сонгох, спиртийн тєрлийн зvйл, хурц хоолыг хязгаарлах, эрvvл ахуйн дефекац, биеийн дасгал хийх зэрэг нь шамбарамаас урьдчилан сэргийлэх хvчин зvйл болж єгдєг. Нярав мєн бичиг цаасны ажилтай хvмvvс банк эсвэл харилцагч байгууллагатайгаа гадуур явж ажил хєєцєлдєх огт дургvй байдаг. Харин єєрийнхєє дулаан, тамхи баагуулсан албан тасалгаандаа компьютерынхаа ємнє аяга кофе уугаад vлдэхээ дээр гэж боддог. Гэвч энэ тийм биш юм. Таны гадуур явах дургvй ажил шамбарам, остеохондрозийн эсрэг тэмцэх нэг хvчин зvйл гэдгийг та бодож байсан уу.

Компьютер жирэмсэн эхчvvдийн дайсан мєн vv?

Компьютер нь ургийн хєгжилд дутуу тєрєх аюулыг ихэсгэж, гэдсэнд байгаа хvvхдийг эрэмдэг болгодог гэсэн яриа байдаг. Гэвч ямар нэг зарчмын vндэслэлгvй буруу зvйл юм. Компьютерийн монитор соронзон цахилгаан цацраг цацруулдаггvй бєгєєд хvний амьдарч байгаа орчинд ямар нэг єєрчлєлт авчирдаггvй байна. Жирэмсэн байхдаа эмэгтэй хvн их євчлємтгий болдог. Энэ vед жирэмсэн хvний цусны эргэлтийн єєрчлєлтєєс нvдний хараа хэвийн бус болдог. Ийм тохиолдолд компьютерын мониторын сєрєг нєлєєнєєс болгоомжилох хэрэгтэй.

Эмэгтэй хvн тєрєх vед шамбарам их тохиолддог. Энэ нь єєрєє суунги байдалд их байсанаас vvсдэг бєгєєд, жирэмсэн байх vедээ жин нэмэх, биеийн хvнд ажил хийж нурууны ачаалалыг ихсгэх зэрэг нь жирэмсэн эхчvvдэд маш аюултай байдаг. Ийм учраас жирэмсэн хvмvvс кальцын тєрлийн хvнс ихээр хэрэглэвэл сайн. Харин энэ vед /жирэмсэн байх хугацаандаа/ компьютерийн ард байнга суувал остеохондроз бараг багасдаггvй.

Компьютерийн ард сууж байхдаа єрєє тасалгаандаа салхи оруулахгvй байх нь ялангуяа жирэмсэн хvнд маш муугаар нєлєєлдєг. Гэхдээ жирэмсэн эхчvvд єєрийн эрvvл мэндэд анхаарал тавьж урьдчилан сэргийлж чадвал энэ бvгдээс айх зvйл байхгvй. Боломжтой бол компьютерийн ємнє суух цагаа багасга. Нэг цаг суухдаа дундаа заавал 15 минутийн завсарлага авч цэвэр агаараар амьсгалж алхалах, бvvр боломжтой бол жирэмсэн хvмvvст зориулсан биеийн дасгал хийж байгаарай. Ар гэрийнхээ ажлыг нєхєртєє даатгаад хааяа хэвтэж амарч байх хэрэгтэй. Хамгийн гол нь жирэмсэн байх хугацаандаа та сэтгэл санаагаа тайван байлгах чухал.Хэрвээ энэ бvгд танд хамаагvй мэт санагдавч тєрєх гэж байгаа хvvхдэд чинь хэрэгтэй гэдгийг ойлгоорой.
Орчуулсан: Оллоо.мн
Бусдад түгээх
  • gplus

Сэтгэгдэл үлдээх

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд olloo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно.
ХХЗХ-ны журмын дагуу зvй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зvйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдолыг 772-01100 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдэлээ бичихХураах

тэмдэгтэнд багтааж бичнэ үү.