-Дүрэм зөрчсөн л бол ачиж, журамлах нь зөв-
Нийслэлийн авто замын ачааллыг бууруулах зорилгоор хотын удирдлагууд нэгдүгээр эгнээнд тавьсан автомашиныг журамлах шийдвэрийг гаргасан. Харин нэгдүгээр эгнээнд байршуулсан автомашиныг журамлах ажлыг Замын хөдөлгөөний удирдлагын төв гардан гүйцэтгэхээр болсон. Улмаар ачигч автомашинтай хувийн компаниудтай гэрээ байгуулж энэ ажлыг гүйцэтгүүлэх болсон юм.
Гэвч ачигч машинууд ажилдаа гарснаас хойш хэл ам тасрахаа байлаа. Өмнө ийм зүйл үзээгүй, огт байгаагүй журамлах үйл явдалд Монголчууд, Нийслэлчүүд нэг л дасч өгөхгүй байгаа нь энэ юм.
Мэдээж нийслэлд зогсоол хүрэлцдэггүй гэсэн нэг том асуудал бий. Гэхдээ энэ нь автомашинаа хүссэн газартаа дур зоргоороо тавьж, байршуулж болно гэсэн үг биш юм. Өөрөөр хэлбэл Монгол Улсын Замын хөдөлгөөний дүрмийн зүйл, заалтыг зөрччихөөд түүнийгээ “зогсоол байхгүй” гэдэг ганцхан тайлбараар хаацайлж болохгүй.
Өмнө нь шаардлага тавьсан албан хаагчийг дээрх шалтгаанаар зандчаад өнгөрдөг байсан бол энэ удаад та дүрэм зөрчсөн, бусдын хөдөлгөөнд саад учруулан автомашинаа нэгдүгээр эгнээнд байршуулан хэнэггүй зан гаргасан л бол түүнийхээ хариуцлагыг хүлээх ёстой цаг үе ирж.Монгол Улсын Замын хөдөлгөөний дүрмийн зүйл, заалтыг зөрччихөөд түүнийгээ “зогсоол байхгүй” гэдэг ганцхан тайлбараар хаацайлж болохгүй.
“Нэгдүгээр эгнээнд автомашинаа тавьж, байршуулж болохгүй...” гээд байхад дүрэм зөрчсөн л бол таны автомашиныг журамлах, дугуйг нь түгжих эрх тэдгээр албан хаагчдад бий.
Монголчууд хүний эрхийн тухай ярих, түүгээр өөрсдийгөө өмгөөлөх дуртай. Тэгвэл эрх ярьж байгаа бол үүргээ ухамсарлаж сурах хэрэгтэй. Та үүргээ биелүүлж чаддаг бол таны эрхийг хэн нэгэн зөрчихгүй. Өнөөдөр хувийн компаниуд ачилтын үүргийг гүйцэтгэж байгаа нь өөрөө асуудал дагуулаад байх шиг. Тэд хувийн компани учраас ашгийн төлөө л ажиллана. Тиймээс хаана дүрэм зөрчигдсөн байна түүнийг л журамлаж ашиг олохыг хичээнэ шүү дээ.
Харин манай жолооч нар тэднийг эсэргүүцэж байгаа бол ашиг олох боломжийг нь л хязгаарлаж, дүрмээ ягштал биелүүлээд сурчихмаар байна. Түүнээс “тавхан секунд машинаа орхих хооронд ачаад явчихлаа... миний урд өчнөөн машин байхад зөвхөн миний машиныг аччихлаа... автомашины хаалганд сэв суулгасан байна...” гэх мэтчилэнгийн тайлбар тавиад хэрэггүй.
Өнөөдөр төрийн байгууллагуудад ачилт хийх зориулалтын автомашин ховор. Тиймээс ийм автомашинтай компанитай гэрээ байгуулахаас аргагүй. Гэхдээ хувийн компанид шууд эрх мэдэл олгоогүй.Таны автомашиныг ачих, журамлах боломжийг та л өөрөө олгож байна
Дүрэм журмын дагуу Монгол Улсын Замын хөдөлгөөний дүрмийг зөрчсөн л бол ачиж, журамлах эрхийг тэдэнд олгосон. Мэдээж алдаа гаргасан бол хариуцлагаа хүлээн зөвшөөрөх, хохирлыг барагдуулах үүрэг ч давхар хүлээж байгаа.
Хүн л ажиллаж байгаа юм хойно 100 хувь өөгүй тэгш байна гэж байхгүй. Харин тэдэнд таны автомашиныг ачих, журамлах боломжийг та л өөрөө олгож байна гэдгээ ухаарах цаг болсон.
Хэрвээ автомашиныг ачдаг, журамладаг энэ үйл ажиллагаа байхгүй байсан бол хэн нэгэн хариуцлагагүй жолоочийн буруугаас зорчих хэсгийн нэгдүгээр эгнээ гацаанд орж, тухайн жолоочийг хэзээ гарч ирэх бол хэмээн хүлээж, зам хөдөлгөөн тэр хэмжээгээр удааширна. Харин цагдаагийн албан хаагч тээврийн хэрэгслийн улсын дугаарыг нь мулталж авахаас хэтрэхгүй л байсан байх.
Харин ачигч машинууд ажиллаж эхэлснээр нэгдүгээр эгнээнүүд 100 хувь цэвэрлэгдээгүй ч дур зоргоороо автомашинаа хаяад явдаг байдал тодорхой хэмжээнд багасаж, иргэдийн ухамсарт ч сууж өгсөн гэж ойлгож болохоор байна. Эндээс ачилтын компаниудыг ажилгүй болгох боломж, бололцоо хөдөлгөөнд оролцогч буй ухамсартай жолооч та бүхэнд л бий гэдгийг хэлэх гэсэн юм. Түүнээс ашгийн төлөө ачилт хийж буй 14 компанийг өмөөрөх гэсэн зүйл огт байхгүй.
Гэхдээ иргэдийн санал гомдлын дагуу ачилтын компаниудын дүрэм журамд өөрчлөлт орох тухай яригдаж байна. Харин ачилтын үйлчилгээг бүр мөсөн үгүй болгох тухай одоохондоо ярихад эрт биз. Цаашид байхгүй болгох уу, үгүй юу гэдгийг иргэд, жолооч та бүхэн л мэдэх хэрэг дээ. Тэр болтол ачдаг машинаа магтан, дуулъя.
Ами
Olloo.mn
Olloo.mn